Fra universitetet til selvmordsbobere

Dovland skriver at Sohail sitt utspill er ”hinsides alt annet tøv som er registrert”:

Fra universitetet til selvmordsbobere

 
 
Turnuslege Attiq Sohail ved Sykehuset Buskerud, Drammen, hevder i et debattinnlegg i Aftenposten at ”islam er religionen som har humanisme som sin kjerneverdi. Denne islamske turnuslegen overgår det meste av det vi har sett av  taqia-retorikken (den lovlige løgnen) når han får seg til å skrive: ”Islam handler også om verdier som er kjent fra De ti bud, og det den norske velferdsstaten er tuftet på – som nestekjærlighet, omsorg, ærlighet, likhetsprinsippet og motstand mot korrupsjon.” Tidligere sokneprest, Olav Andreas Dovland, tar i dette innlegget et oppgjør med de synspunktene Attiq Sohail her bringer til torgs.  
 
Av Olav Andreas Dovland, Cand. Theol.
 
En skal høre mye muslimsk svada om krenkelse og salt i sår. Det er Attiq Sohail som bruker uklart språk. Han skriver (Afp. 27.12.) at det som "sårer og krenker mest” er stortingsrepresentantene  Per-Willy Amundsen  og  Christian  Tybring-Gjeddes uttalelse om terrorhandlinger i muslimenes  navn. Deres uttalelser synes å krenke mer enn bombene. Rett skal være rett:  Alle muslimer er ikke terrorister, men alle de tusener av terrorhandlinger vi vet om (minus et par tilfeller) er utført av muslimer i islams og allahs navn. Å underslå at det faktisk er en slik sammenheng er ikke et godt tegn i en debatt om integrering. Sammenhengen er en realitet som man ikke kan sutre seg bort fra. 
Sohail forteller om selvmordsbomberen som var uønsket og et tankekors i moskeen.  Nei, tilfellet er et hverken tankekors eller unntak!  Professor David Bukay forteller i boken “Total Terrorism  in  the  Name  of Allah” at selvmordsbombere tilbringer siste natten i en moske, s. 110. (Boken fås   hos [email protected]) Professor Bukay skriver: “Før han går av sted til en selvmordaksjon, gjennomgår shaiden (martyren, uttrykket er islamsk stjålet gods)  religiøse ritualer for å rense kroppen og sjelen, samtidig som religiøse ledere ber spesielle bønner."
Sohail forteller videre at “Fattigdom, nød og psykiske problemer er noen av forklaringene, selv om de er begått i religionens navn.” Dette er blanke tøv. Det er ikke sjelden at universitetsutdannede melder  seg som selvmordsbombere og terrorister.  Det normale er at velutdannede muslimer melder seg til denne ugjerningen. Og biskoper, og en del norske presters islamske forbilde, Yusuf  al-Qaradawi, er en av dem som godkjenner selvmordsaksjoner.
Jeg ber Sohail om å lese sura 9:5 om å drepe avgudsdyrkerne. Samme kapittel: …”bekjemp dem som ikke tror på Allah og Dommens dag.”  “…strid mot de vantro… N.J. Dawood  oversetter med “make war”, 9:73. Den norske oversettelsen til Einar Berg er veldig snill. 5:56 er interessant. “Dere som tror, slutt dere ikke til jøder og kristne. De henger sammen. Den som slutter seg til dem, blir en  av dem. Allah leder ikke urettferdige.” De omfatter enhver ikke-muslim – fra Kongehuset, Regjering og Stortingsrepresentanter, bispe- og presteskap og enhver norske mann og kvinne, med barna. Det blir ikke mye integrering av slik politikk.
Sohail kaller islam “religionen med dyp humanisme.” Dette utsagnet er hinsides alt annet tøv som er prestert. Svært mange av oss vil ikke at familier og elever bruker norske  trygde- og  bistandsmidler til å bo på to steder. At norske skattepenger også brukes til å bygge moskeskoler for Taliban er en vanvittig uting. Jeg håper at Jonas Gahr Støre snart skal få øynene opp for dette. Den som vil vite mer om islams humanisme kan lese  Robert Spencer: “The Politically Incorrect Guide to Islam.” En fantastisk lærerik bok for interesserte.  Kapittel 7 er til å få bakoversveis av. Kapitlet har overskriften “Hvordan Allah drepte vitenskapen. “ (begge fås hos www.amazon.com)
Hør hva ayatollah  Khomeini sa om integrering.  Irans mest kvalifiserte ayatollah talte voldsomt om musikkens ondskap,  ikke bare  rock & roll, eller rapping, men all musikk. “Musikken korrumperer de unges sinn. Der er ingen forskjell mellom musikk og opium.” Dersom du da prøver å se for deg en god muslim som samtidig er en godt integrert lojal norsk samfunnsborger, får du problemer med fokuset.