Kvinner i islam

Illustrasjonen taler for seg selv.

Kvinner i islam

Det er av muslimer fremholdt at Muhammed løftet kvinners rettslige stilling og at han er en damenes venn. Det er riktig at Muhammed ga kvinner rett til å arve halvparten av det en mann kan arve, og at arabiske kvinner før islam ble oppfunnet ikke hadde arverett. Muhammed nektet de hedenske araberne å begrave sine døtre levende.

Dette er den islamske kjønnsapartheiden i praksis. Nylig så undertegnede en skjermdump fra Facebook-gruppen til Profetens Ummah, der de opererte med én epostadresse for deres «brødre» og en annen for deres «søstre». Så langt er det gått nå.

Muhammed snakket tidvis pent om kvinnene, vel vitende om at det var de som oppdro fremtidige jihadister mens far i huset var ute på røvertokt med Muhammed. Det kan godt tenkes at kvinner på noen områder hadde det verre blant de arabiske hedninger før Muhammeds tid. Dette er i så fall slett ikke noe argument for å hevde at islam løfter kvinners stilling i samfunnet. Kvinners stilling må vurderes konkret ut i fra hvilke standarder som gjelder i siviliserte land versus de standarder Muhammed har satt for muslimske land. Det lille positive Muhammed gjorde for kvinnene forteller oss ikke at Muhammed var god, det bare konstaterer at hedningene var verre enn ham. Historien forteller oss at araberne oppførte seg barbarisk også før Muhammeds tid. Det kommer jo ikke som noen overraskelse. Muhammed ville aldri kunnet rulle ut sin onde kult blant en befolkning som var siviliserte. Han hadde jo på det tidspunkt ingen hær og måtte overbevise med godsnakk.

Muhammed tillot menn å slå sine koner. Unnskyld... Det var Allah som tillot det i Koranen 4:34. Da er det jo helt greit. 

Det er ingen tvil om at kvinner i muslimsk kultur behandles som dyr, og at dette er hjemlet i Muhammed sin lære.

Dersom en hund, et esel eller en kvinne passerer foran en bedende mann er bønnen annullert. Sahih Bukhari, bok 1 vol. 9, hadith 490.

Kvinnens posisjon i islam er verpemaskin. Konseptet med barneekteskap, null prevensjon og sex når far i huset føler for, gjør nødvendigvis at kvinner under islams åk avler hemningsløst mange barn.

Muammar Gadaffi konstaterte at væpnet maktovertagelse i Europa var unødvendig. Det er bare å lene seg tilbake og vente på at muslimene skal flomme inn over og okkupere kontinentet «på fredelig vis» gjennom uhemmet barneproduksjon. Så langt har hans teori vist seg å slå til.

I 1948 var det 170.000 arabiske flyktninger (den misvisende betegnelsen palestiner er senere brukt om disse menneskene). I dag har de formert seg til rundt fem millioner. Gjennomsnittsalderen på Vestbredden og Gaza er 16 år. Dette skyldes neppe at ektefeller i området er så mye mer glade i hverandre enn andre steder. Det er en islamsk jihadistproduksjon på høygir. Tror du damene der er begeistret over å få verpe åtte unger hver? De pålegges det av imamene.

Kvinnens vitale rolle i utbredelsen av islam er bakgrunnen for at Muhammed tidvis snakket pent om kvinner.

Men bare tidvis. Muhammed har nemlig med egne øyne sett at et stort flertall av de som oppholdt seg i helvete var kvinner. Dette begrunner Muhammed med at kvinner banner for mye, er utakknemlige av natur, er uintelligente, uvitende om religion og derfor hører hjemme i helvete. Sahih Muslim 142, Sahih Bukhari 1052, Sahih Bukhari 1462.

De få kvinnene som klarer å oppføre seg så pent i det jordiske liv at de unngår å havne i helvete, kan glede seg over at de i det hinsidige skal bedrive evigheten med å stå i et hjørne og vente på å bli feid over av en herre;

Sahih Bukhari 4879; Allahs sendebud sa: «I paradiset er det en paviljong laget av en enkelt hul perle seksti miles bred. I hvert hjørne er det koner som ikke vil kunne se de som står i de andre hjørnene, og de ​​troende (menn) vil besøke og nyte dem.»
Business as usual for damene der altså. Ingen elevert tilværelse etter døden selv for de kvinner som unngår helvete. Jeg tviler på at muslimske kvinner vil betrakte paradiset som noe paradis. Kanskje er det like greit å havne i helvete.

En kvinnes vitnemål er verdt halvparten av en manns. En kvinne som er voldtatt må stille fire mannlige vitner som støtte for sin sak. Gjør hun ikke det har hun per definisjon vært utro og kan bli drept ved steining. Det skjer ikke sjeldent.

En kvinne kan ikke velge hvem hun skal gifte seg med og hvor hun skal bo.

En mann kan skille seg ved å si det tre ganger. En kvinnes rett til skilsmisse er i realiteten nesten uoppnåelig på grunn av endeløse formelle krav.

Muslimske menn kan gifte seg med vantro kvinner. Muslimske kvinner kan ikke velge ektefelle blant vantro.

Det er ikke straffbart å drepe en kvinne som har besudlet familiens ære, for eksempel gjennom å se på en gutt, ha facebookkonto eller mobiltelefon.

Muslimske jenter er gifteklare ved ni års alder, etter den falske profetens eksempel. Dette har sammenheng med det ekstreme fokuset på familiens ære, som sitter mellom bena på de kvinnelige familiemedlemmene. For å hindre at jentene blir løsslupne og gjør noe æreløst mens de er ugifte, er det en praktisk løsning å gifte dem bort før de er kjønnsmodne. At dette er et enormt overgrep mot jentene bekymrer åpenbart ikke muslimene.

Jenter kjønnslemlestes i varierende omfang i den muslimske verden. I Sverige ble det nylig oppdaget seksti tilfeller av kjønnslemlestede somaliske jenter. I en klasse var samtlige jenter torturert på dette viset. Ingen sanksjoner er tatt overfor foreldrene.  I Egypt er 91 prosent av kvinnene kjønnslemlestet. I Somalia er 98 prosent av kvinnene kjønnslemlestet. Dette i følge UNICEF. 125 millioner kvinner er blitt mishandlet på denne måten.  Kjønnslemlestelse var et kulturelt fenomen før Muhammeds tid. Muhammed oppmuntret til skikken. At Muhammed ikke har skylden for ondskapens opprinnelse betyr ikke at det er akseptabelt at muslimske foreldre gjør dette mot sine døtre.

Muslimske kvinner utsettes for æresdrap, syreangrep eller dødelige brannskader etter «uhell» med primitive parafin kokeapparater. I vesten der de tradisjonelle muslimske draps- og mishandlingsmetodene ikke er så lett tilgjengelige, er det blitt et alternativ å kaste kvinnene i døden fra balkongen på boligblokka.

I 2001 konstaterte Unni Wikan at norske kvinner som ville unngå å bli voldtatt av muslimske bander måtte kle seg anstendig. Siden den gang har muslimsk voldtekt av siviliserte kvinner økt i takt med økningen av mannlige feilkulturelle muslimske velferdsturister i vestlige land. Voldtekt av ikkemuslimske kvinner er helt legitimt i islam, og det er dessverre flere tilfeller i vestlig rettvesen der muslimske voldtektsmenn er blitt mildt straffet fordi de ikke forsto at det var ulovlig å ta for seg av damekjøttet som gikk forbi.

I moskeen får ikke kvinnen lov å be i samme rom som menn, eller de må stå bakerst dersom moskeen er så «moderne» at den tillater kvinner å være i samme rom som menn. En imam sa det slik i VG 24.07.1995: «Kvinner har større selvbeherskelse enn menn. For oss menn er det så distraherende å se kvinner knele foran oss». Imamen sin beskrivelse av hjernekapasiteten til muslimske menn er senere blitt bekreftet av statistikken over overfallsvoldtekter i Oslo; ubehagelig mange muslimske menn oppfører seg som aper i nærvær av kvinner som ikke er innhyllet i islamsk kledebon. De gjør det fordi ideologien deres – islam – foreskriver det. Enhver kvinne – unntatt muslimske kvinner som følger kleskoden – er fritt vilt.

Hijab er i følge sharia et viktig element i kvinners tro. Hijab betyr å skjule, adskille og avskjerme. Kvinnens kropp skal tildekkes og adskilles fra omverdenen. Kvinner uten hijab betraktes som urene og uten moral. Omgitt av slike muslimske «menn» som beskrevet ovenfor er det kanskje ikke så underlig at muslimske jenter velger å pakke seg inn i shariakluter når de går utendørs.  De har i realiteten ikke noe valg. Hijab er promotering av sharia. Det er undertrykkelse av kvinner og det er et middel for å skille «ærbare» og «vantro horer». Dette skal vårt samfunn ikke finne seg i.  Hijab er  avskyelig og utillatelig i et sivilisert samfunn. At enkelte av de muslimske jentene hevder at de bærer shariakluten frivillig er simpelthen ikke relevant for spørsmålet om hijab er aktverdig eller ønskelig i et sivilisert samfunn. Bannlys dritten og boikott forretninger som lar sine ansatte bruke hijab.

Den europeiske menneskerettighetsdomstolen har gledelig konstatert at det ikke er i strid med menneskerettighetene å nekte kvinner å bruke heldekkende telt (burka, niqab). Dette er allerede forbudt flere steder i Europa. Norge bør følge etter. Dersom islams bakstreverske kvinnefiendlige terrorregime skal brytes må symbolene på terroren fjernes. Dersom de islamske kvinner tillates, sågar pålegges å eksistere på vilkår som ligner frie kvinners, vil islam svekkes. Intet er bedre for menneskerettighetene og  menneskeheten.

Flere hundre millioner kvinner lever i et fengsel (islam) hele livet, men feminister og «moderate» muslimske kvinner i vesten tilbyr dem ingen støtte. I stedet støtter de terrorrveldet islam som undertrykker disse kvinnene. Det er skammelig.

«Sosial fremgang kan måles gjennom kvinnens posisjon i samfunnet.» – Karl Marx.

«Det fremstår for meg som utvilsomt at Muhammeds fatalisme og den totale fornedrelse av de arabiske kvinner er årsaken til fraværet av utvikling hos araberen. Han er akkurat som han var rundt år 700, mens vi har utviklet oss.» – General George S. Patton.