De «gode muslimer» i konflikt med de «sekulære»
Utspillet fra tidligere islam-lakei, Abid Q. Raja, som nå fremstår som den mest utskjelte muslim her i landet, må ha det tungt for tiden. Han blir hudflettet av sine egne i det islamske miljø - han er for en «kafir» å regne - en renegat, overløper - forræder! Islamistene vil ha det til at Raja «skiter i eget reir» - han har ikke lenger noe religiøst fotfeste i islam – som han angivelig har forrådt. Blir han da tatt imot med åpne armer blant norske humanister? Christian Tybring- Gjedde i FrP liner opp det Raja kraftfullt frontet da han var helfrelst islamist. Raja karakteriserte islams motdebattanter som fordomsfulle og kunnskapsløse rasister. Denne muslimenes «talsperson» sablet ned i støvlene alle som hadde motforestillinger til islam. Nå etter vekkelsen i det islamske miljø kan frihetselskende nordmenn sitte på gjerdet og iaktta hvordan islamister går mot hverandre. De «sekulære muslimer», de «moderate» er i krig med «de gode muslimer».
Men dette er bare begynnelsen. Neste frigjøringssteg blant muslimer finner sted når det opprettes «Norsk forening for eksmuslimer» – en sammenslutning som har som formål å bekjempe politisk islam. Det blir spennende å se om Raymond Johansen i Arbeiderpartiet, som har lagt seg flat for muhammedanismen, vil gå inn for at eksmuslimene får offentlig støtte til sitt arbeid – eller om partiet fortsatt vil bevilge penger bare til utbredelse av islam – ikke til bekjempelse av islam.
Det er en rekke fremragende muslimer som reelt har snudd ryggen til det islam står for, men de tviholder på «sin tro». Ikke få av dem ser opp til banditten Muhammed. De forsøker, uten at de lykkes, å finne fram til det kjærlige og menneskevennlige aspektet i Koranen. Walid Al-Kubaisi, som kanskje er den muslim her i landet som nådeløst har avdekket islams sanne ansikt, har fortsatt sin «barnetro» fra Irak i behold – som han fortsatt forfekter – riktig nok i diffuse ordelag.
Det dreier seg først og fremst om frihet – det handler om at islam fratar menneskene dette gode som de har rett på i henhold til menneskerettighetene.
En ung muslimsk kvinne, Isra Zariat, la ut i Aftenposten sin fortvilelse over den ufrihet hun lever under i det islamske miljø. Hun hadde imidlertid frigjort seg langt på vei og konkluderte sin artikkel med følgende: «I dag er jeg såpass sikker på meg selv at jeg kler meg i det jeg vil og går ut akkurat når jeg vil.»
Informasjonsleder i LIM (Likestilling integrering og mangfold), Shabana Rehman, jubler og takker Isra Zariat for at hun langt på vei har kastet åket av seg. Rehman føyer imidlertid til, i klartekst, at det er samfunnets ansvar å bekjempe de holdninger unge kvinner møter innen islam. Men det synes uten videre klart at dersom «de vantro» instruerer muslimene om hvordan de skal oppføre seg i forhold til den vestlige livsstil, blir det brann i imamenes leir. Muslimene må også finne ut av dette selv – og her er det da hvilken innsats de kan gjøre – de som har «sett lyset». Kan vi se for oss at Shabana Rehman, Abid Raja, Sara Azmeh Rasmussen, Walid Al-Kubaisi og Hadia Tajik står i moskeene og krever at muslimske jenter har krav på leve som frie mennesker?
Rajas frafall sammen med andre muslimers protestrop mot profetens svorne tilhengere, viser med all tydelighet det konfliktsamfunnet våre politikere har skapt og som Kåre Willoch erkjente åpent i 1986. Vi er bare i begynnerfasen. Muslimer krever ikke bare særordninger fra norske lover, regler og normer, det er også duket for et hopetall konflikter islamister imellom. Det ser unektelig ikke så lyst ut.
Stopp islamiseringen av Norge (SIAN)
Arne Tumyr
Leder